Nasz Projekt
Nowe umiejętności i kompetencje dla osób niepełnosprawnych jest finansowany z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt skierowany jest do:
- pozostających bez zatrudnienia (w tym osoby zarejestrowane jako bezrobotne lub poszukujące pracy)
- posiadających orzeczenie o niepełnosprawności;
- zamieszkałych woj. pomorskie tj.: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Pruszcz Gdański, Puck, Wejherowo
Cel udziału osób niepełnosprawnych w projekcie:
- nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu technik aktywnego poszukiwania pracy
- zdobycie nowych umiejętności i kwalifikacji w zakresie Kompetencji informatycznych
- zdobycie nowych umiejętności i kwalifikacji w zakresie Inicjatywności i Przedsiębiorczości
- nabycie odpowiedniego ukierunkowania zawodowego i psychologicznego, poprzez udział w spotkaniach z doradcą i psychologiem
- podniesienie samooceny i nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem, poprzez udział w warsztatach z asertywności
Szkolenie
Przed przystąpieniem do szkoleń odbędą się spotkania z psychologiem i doradcą zawodowym, którzy ocenią mocne i słabe strony Uczestników (1 godzina na Uczestnika). Zostaną stworzone Indywidualne Plany Działań.
Szkolenie
- prawa i obowiązki osób niepełnosprawnych na rynku pracy
- obowiązki ciążące na pracodawcach
- techniki aktywnego poszukiwania pracy
- elastyczne formy zatrudnienia szansą na prace
- telepraca - podstawowe zasady pracy i współpracy
- kompetencje kluczowe, czyli nauka przez całe życie
- pracuj z komputerem (Kompetencje Informatyczne - zajęcia praktyczne)
- miej inicjatywę - bądź przedsiębiorczy (Inicjatywność i Przedsiębiorczość)
Cykl szkoleniowy zakończy egzamin, którego pozytywny wynik zostanie potwierdzony wydaniem dyplomu. Każda z osób otrzyma stypendium szkoleniowe.
Specjalistyczne wsparcie psychologiczne - warsztaty z asertywności
Dla każdej grupy, po zakończeniu szkoleń, odbędą się warsztaty z komunikacji, asertywności i radzenia sobie ze stresem, które mają na celu wzmocnić pewność siebie oraz wyuczyć umiejętność kontrolowania stresu, aktywnego słuchania, wyrażania złości oraz konstruktywnej krytyki. Głównym celem wsparcia będzie:
- ocena własnych kompetencji interpersonalnych z zakresu asertywności,
- trening otwartego wyrażania uczuć,
- nauka wyrażania osobistych opinii i życzeń w sposób stanowczy,
- nauka obrony własnego terytorium,
- trening przyjmowania ocen od innych.
Coaching
Coaching jest skutecznym oraz sprawdzonym sposobem pracy indywidualnej stosowanym w edukacji. Jego siłą jest oparcie na relacji mistrz - uczeń. Coach-mentor buduje relacje na mocnych stronach własnych i podopiecznego, pomaga również wyznaczać cele rozwojowe i zaplanować pracę. Bezpośrednie relacje mentorskie mają na celu zwrócić uwagę na słabe strony Uczestników, oraz uwzględnić ich silne punkty.
Coaching jest przewidziany w formie indywidualnych zajęć ze specjalistą, który w wyniku wywiadów, rozmów i analiz, opracuje odpowiedni dla danej osoby model wsparcia, przekazanego w formie fachowej diagnozy.
|